K: 207 ja 205 ploki vahe

Kapotialused jutud
joonaskala
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Okt 2012, 19:57

K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas joonaskala » 23 Sept 2013, 08:41

Tere,

Kuna endal lendas laiali vana Pinto 2.0 IS mootor(85kw), siis sai hakatud uurima, et kellegil uut mootorit äkki pakkuda. Leidsin inimese kespakkus mulle mootorit, isegi kahte. Nii, sai nüüd ära toodud temajuurest 2 mootorit, ühe plokil on sama kiri 205 mis mu vanal mootorilgi, aga ühel on küljepeal kirjas 207 kood.
Mis nende vahe on?
Väliselt ei saanud midagi aru, et midagi teistsugust on..kõige tähtsam oleks et alumine ots sobiks.

Et keegi midagi öelda oskab, siis kuulan huviga :)

Tänud,
Joonas

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Tarmo » 23 Sept 2013, 10:14

plokil vast polegi vahet, kuid nagu aru saan siis 207 on madalama surveastmega transiti mootor. et kolb on 2mm madalam kui tava ohc'l

joonaskala
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Okt 2012, 19:57

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas joonaskala » 23 Sept 2013, 15:49

Ahsoo, suured tänud info eest.

Ehk siis kaas peaks sama olema, plokk koos väntade ja kepsude jms kõik sama. Ainult kolvid on lühemad, millega siis surveaste alla viidud?
Mis antud mootori surveaste olla võiks? Äkki keegi oskab öelda.

Siis sobiks see natuke paremini isegi turbotamiseks, kuna sel madalam surveaste ju.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Jesper » 24 Sept 2013, 14:17

Ma olen seda Transiti mootorit ehitanud ja minuarust ploki-vändagrupi poole peal küll mingit vahet ei olnud. Lajatasime natuke viilitud 85kW kaane sinna peale ja buss hakkas lippama nagu noor vasikas.

Anoh mõistlik on alati surveaste üle mõõta (ja siis loomulikult seda märgatavalt tõsta). See et mingi raamat või foorum pakub mingit numbrit on üks asi, reaalsuses on sealt tihti igasugu meistrimehed üle käinud jne.

joonaskala
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Okt 2012, 19:57

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas joonaskala » 24 Sept 2013, 14:34

No kuna minul on plaanis turbomootor ehitada, siis mul ei ole vajadust seda surveastet tõsta, just langetama peaksin. Algul oli plaan 205 plokiga pinto motost teha, millel surveaste siis kõrgem, aga kui nüüd sain selle 207, ja kui sellel tõesti surveaste madalam, siis see oleks ju minule ainult hea!

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Tarmo » 24 Sept 2013, 15:43

Keera mõlemal kolb üss ja on näha kas kolvi kõrgus on sama

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Jesper » 24 Sept 2013, 17:55

No esiteks surveaste tuleb igasugu tuuningu puhul nii või naa ära numbriliselt mõõta alati. Teiseks, sada korda lihtsam on 85kW kaanel surveaste sobivaks sättida kui neid teisi normaalseks viilida. Kolmandaks on nende mootorite surveastmed juba normaaloludes ülimadalad, kui seal ploki peal peaks tõesti veel 2mm lisa olema siis noh ma ei teagi kuidas seda nüüd seletada...

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Tarmo » 24 Sept 2013, 18:28

see 2mm oli lihtsalt ainus vahe mis leidsin ja et transitilt. muidu jesperi jutt kõik täiesti õige

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Jesper » 24 Sept 2013, 20:10

Mhmh, sain aru, lihtsalt häda on selles et neid mootoreid on toodetud nii pikalt ja nii paljudes eri konffides pluss veel tänu juppide heale vahetatavusele aja jooksul igasugu asjadega remonditud jne, et tegelikult ei tea kunagi mis seal täpselt sees on. Oleks siis mingi põhjalik kataloog nagu BMW-l on, aga mina pole 10a jooksul sellisele küüsi taha saanud, võimalik et kuskilt mikrofilmidelt vms saaks pildi kokku, aga kahtlen.

Selle pärast ei soovita mingite ploki numbrite vms ebamääraste tunnuste järgi midagi teha, eriti turbotades. Isegi täpselt koodi järgi tellitud saaled võivad väntvõlli kinni puua, rääkimata väiksematest kaladest nagu rihmarattad jms. Õnneks muidugi jupid on poes kilohinnaga.

Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas BlueQ » 24 Sept 2013, 22:25

205, 207, 200 ja 202 plokke võib leida trantsititel, ploki viimane nr näitabki millal toodetud ehk siis 1985-1992. 207 on kolb 2 mm lühem, tänu sellele ongi saavutatud madalam surveaste. Mina kasutaksin turbotamiseks 205 plokki, kuna silindri seinad on paksemad, rohkem metalli, et kui laiali lendab, siis kannatab hoonida, ilma et hakkaks pragunema. Mõned vennad on isegi 5 korda üle hooninud, enne kui plokk otsa sai. Muidu jah, vändad ja kepsud samad, ainult, et kolb 2 mm madalam.
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Tarmo » 24 Sept 2013, 23:04

kuid nagu jesper ütles, nii vana asja puhul ei tea kunagi mis sul seal sees on, et kes kuidas millega ja kui palju remontinud on. ikka lahti ja mõõtma.

Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas BlueQ » 25 Sept 2013, 22:23

Ilmselgelt enne suuremat ehitust kõik põhjalikult üle mõõta, et täpsemalt teada saada millega tegu. Andsin ülevaate plokkidest, mis tehasest välja veeresid ja 90% tõenäosusega on seal veel tehase sisu sees.
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Jaan » 26 Sept 2013, 08:59

Stock 85w iS-i surveaste on mälu järgi 9,0:1, seal pole enam mõtet surveastet madaldada. Mõistlik on panna uued kolvid sisse ja ongi suurepärane toorik olemas. 205 plokile ehita nagu kirjutati, see on paksema silindriseinaga.
Sierra Is

joonaskala
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 04 Okt 2012, 19:57

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas joonaskala » 26 Sept 2013, 21:05

No pmst saaksin ma ju võttagi toorikuks 205 ploki, aga kui ongi 207 madalamd kolvid, saaksin sellega veel surveastet madalamaks. Turboautodel on minuarust see surveaste 8ga midagi ju. Niiet saaksin lihtsalt 205 plokki 207 kolvid lükata.
Ma panen PEAAEGU uued asjad sisse, väga vähe sõitnud asjad, tutikaid esialgu ei jõua osta. Eks ole näha mis saab.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitus Postitas Jaan » 27 Sept 2013, 07:43

8, midagi oli teema 30 aastat tagasi kui kasutati veel selliseid asju nagu K(E)-Jetronic meh.pritset või karburaatorit. Tänapeval on Vw TSI pillid näiteks 10:1 surveastmega. Mina isiklikult ei muretseks selle 9,0 pärast. Saad sõita nagu tavalise sierraga ja siis tuleb lisaboonusena ühel hetkel veel boost taha. Loe jällegi Mtech-i Sierra teemat, et oma mõtteid kalibreerida.
Sierra Is

Vasta