vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 28 Veebr 2013, 14:39

Ma ei tea, kuiväga mustri haakuvust ise muuta annab, aga ma tean seda, et jää peal annab rehvimuster vähemalt poole haakuvusest, võibolla pealegi.
Naelad on lihtsalt lisa, mille tulemusel naelrehv haakubki teistest paremini.

Olen küll kuulnud mingit jugu, et mõned pidavat ma ei mäleta mis määrde või õlimöksiga rehvid kokku tegema ja siis pidavat jube pehmeks muutuma ja hea haakuvus tekkima, aga pidavad ka väga kiiresti kuluma.
Ei oska öelda, kas vastab tõele või mitte.

Kui mustrisse ise lamelli juurde lõigata, võimalik, et isegi saab haakuvust juurde, kuigi tänapäevased talverehvid on üldiselt jube nii lamelli täis ,et ise on väga raske neid sinna juurde lõigata, lähevad liiga õhukeseks jne.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tarmo » 28 Veebr 2013, 15:41

nagu Murakas ütles, jääl sõidad ainult naeltega, oluline on palju sa saad erisurvet naela kohta

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 28 Veebr 2013, 17:28

See ainult naeltega sõitmise jutt kehtib korralike piikide puhul, kus tõesti vaid piigid haakuvad.
Aga kui kasutame tänavarehvi, siis vähemalt 50% haakuvust tuleneb rehvimustrist, kui mitte enam.

On ju tehtud ka mitmeid rehviteste, kus lamellrehvid on küll naeltest maha jäänud, aga vahe on maksimaalsle juhul olnud 50% ja tavaliselt väiksemgi.
Ehk siis ehe tõestus, et mustrit ei tasu alahinnata, vähemalt mitte tänava rehvi puhul.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas rinu » 28 Veebr 2013, 17:40

Kui tahad tõestada, et muster on naastrehvi puhul oluline siis võrdle mustriga naatrehvi ja naastudega slicki. Lamelli ja naastrehvi võrdlus näitab hoopis muid asju.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tarmo » 28 Veebr 2013, 18:13

alart, me kõik teame kui ilus tark ja osav sa oled enda arvates, aga päriselt kah arvan ma et Margus Muraks omab sitaks rohkem kogemusi igast asendist kui sina
ja kui tema siis ütleb et vot sedasi tehes on parem pidamine kui tehase rehvil testis, siis ma arvan et ma pigem usun teda.

muideks muster toimib sul ainult siis kui pind on kare, ehk sileda puhul on kasu pea olematu, nael aga jää peal toimib alati, kummale siis rohkem rõhku panna, kas mustrile või sellele et nael jäässe saaks?

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tanel » 28 Veebr 2013, 18:55

Tarmo kirjutas:alart, me kõik teame kui ilus tark ja osav sa oled enda arvates, aga päriselt kah arvan ma et Margus Muraks omab sitaks rohkem kogemusi igast asendist kui sina
ja kui tema siis ütleb et vot sedasi tehes on parem pidamine kui tehase rehvil testis, siis ma arvan et ma pigem usun teda.
Ei ole küll viitsimist nokkida, aga kas leidsid endale suurema iidoli, kui sina ise ? :lol:
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

mehikemetsast
turist
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Aug 2009, 23:38

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas mehikemetsast » 28 Veebr 2013, 19:41

Ma ei ütle nüüd, et Sa Tarmo (või M.Murakas) miskit valesti räägid jne, aga ikkagi, kuidas nad töötlevad? Ma selles teemas ikka aastaid 5-6 (tõsi, esimesed aasta-kaks töllerdasin tarkade meeste juures, kuulasin/ lugesin nende jutte ning paarutasin suvaliste rehvidega jäärajal omalõbuks), kuid tänavarehvi mustri töötlemist pole eriti kuskil kohanud. Enamus ametlikke võistlusi omab nii ranget kontrolli, et isegi vale kaaluga naast leitakse rehvis...töödeldud mustrist rääkimata. Tehtud rehvides on liimitud ja viimase piirini mõõtu aetud naast või midagi kangemat, samas mustrit pole muudetud.
Erisurve küsimust lahendatakse võimalikult kitsa rehviga.
Viimati muutis mehikemetsast, 28 Veebr 2013, 19:45, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Jaan » 28 Veebr 2013, 19:43

Räägi siis Tarmo mida Murakas õpetas? Kuidas sõita tuleb?
Sierra Is

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 28 Veebr 2013, 20:23

lamellrehv ei ole midagi muud, kui naelrehv, tänapäeva naelrehvides on sees niipalju lamelli ja rehvisegu niivõrd pehme, et lamellrehvil ja naelrehvil on mustri osas vahet parimal juhul 30%.
EHk siis lamellrehvi muster on parimal juhul 30% parem.

Samas vaata tm rehviteste.
Sealt näed hästi, kuidas lamellrehvid, väga edukalt jääl hakkama saavad jäävad küll mingi 30-40% naeltele alla, aga siiski haakuvad, ehk siis ehe tõestus sellest, kus muster haakub ka jääl ja ka siledal jääl.
Kui muster jääl ei haakuks, siis ei oleks ilma naelteta üldse võimalik sõita.

Murakas pidas silmas ehk ikkagi piike? Ja kes ütleb, et ta füüsikas ikkagi täpselt nii tugev on.
Ja ma räägin ikkagi tänavasõidu rehvidest, eks autospordi rehvid on natuke teised.
Jäärajal sõidul on ilmselt naeltega midagi tehtud, et nende osakaal suureneb.

aga ei tasu teda nüüd mingiks füüsikaspetsiks ka pidada.

aga tõesti tarmo vaata palun tm rehviteste ja tee proovi võrdle rehve siledal jääl ja näed, kui oluline on muster.

Sul võib olla tutikas naelrehv, jätad selle 10 aastaks seisma, hakkad taga peale seda sõitma, naelad kõik alles, aga haakuvus on ka siledal jääl kõvasti kehvem, kui samal rehvil uuena.
Olen sõitnud vanade rehvidega, millel palju naelu alles, aga haakuvust ei olnud, samas uutena oli neil rehvidel haakuvus, ehk siis hea näide jällegi mustri osakaalust ka jääl.

Tänavarehvil on kindlasti väga oluline mustri ja naelade kostöö, ainult nii saavutab parima pidamise.

Muidugi jah, üks tüüp keeras kruvid rehvi sisse, ehk siis tegi korralikud piigid ja jääl tõesti haakusid super hästi, aga tegemist polnud ka enam legaalse tänavarehviga.
Need rehvid ise olid totaalsed kaunad ja muster vist jääd ei puutunudki, ega seda ei olnud ka.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 28 Veebr 2013, 20:34

Näiteks Tarmo, vaata nüüd palun seda rehvitesti.
Siin on nii naelrehvid, kui lamellrehvid.
Vaata jääl pidurdust.kus parim nael sai 10 punkti ja parim lamell 7 punkti.
samas kehvem nael sai ka 7 punkti, nagu ka parim lamell. Ehk siis hea näide sellest, kui suur
osakaal on mustril.

http://www.hot.ee/alart1/test.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Suurenda seda ja vaata läbi.

Naeltel oli jääl juhitavus kõige parem 9 punkti, lamellidel aga kõige parem 8 punkti, siin jäi vahe juba kole väikseks.
Ehk siis järjekordselt hea näide, kus enamus haakuvust on mustril.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
vookas
aktivist
Postitusi: 306
Liitunud: 28 Sept 2009, 12:18
Asukoht: Põlva

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas vookas » 28 Veebr 2013, 21:07

Tarmo sul IS juhtmestikku ei vedele või ei tea kellel oleks? :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tarmo » 28 Veebr 2013, 21:13

pane nüüd jäärajal ringi ajale 30% otsa ja mis sa saad? viimase koha pika puuga
rehv peab olema töödeldud nii et mõõtmistel on juriidiliselt kõik korrektne. kui sa ei ole jääraja meeste käest seda 5-6 aastaga teada saanud, siis selgelt hoitakse seda saladuses ja ei ütle ka mina seda siin sulle. jäärajal lamell töötab seal kus on lumevallid, seal kus on jää, liigud arvestatavalt ainult naeltega, selles mõttes jah meil siin üldjuhul slikil olevad naelad jääks alla, sest lõigatakse raja äärtest juurde. küll aga nael saab ka keskel juurde.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tarmo » 28 Veebr 2013, 21:25

Bomsch kirjutas:Räägi siis Tarmo mida Murakas õpetas? Kuidas sõita tuleb?
mis ta ikka õpetas, rääkis kui valesti mu auto jääjaoks kohandatud on, kus pidurdada, kus gaasi anda mis trajektori võtta, mis asendis autot hoida, kuidas legaalselt rahva ürituste jaoks rehve kohandada, ka kohtades kus on suur kontroll

mehikemetsast
turist
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Aug 2009, 23:38

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas mehikemetsast » 28 Veebr 2013, 21:48

E: Seletused saadud ja nõustutud. :D

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Jesper » 28 Veebr 2013, 23:25

Mulle ikka meeldib see Eesti "odav rahvasport". Selleks et sõita "igamehe külakrossi" mingi puurita a'la Sierra või Golfiga tuleb palgata Murakas sõidutreeneriks-rehviinseneriks, Karjus autot ette valmistama ja ma ei tea, Märtin tiimipealikuks. Kasutada uusimaid rehve, neid teaduse ja tehnika viimase sõna järgi töödelda, ettevalmistuse saladused võetakse hauda kaasa jne. Kõik selle pärast, et "päris autosport on ju tapvalt kallis, ega lihtinimene ei jaksa ju seda lubada"

Samal ajal vajuvad meil kaks tüüpi paar päeva enne rallit pohmakaga garaaži uksest sisse, otsivad volkari juppide kuhja alt oma rallika välja, hea kui viitsivad parklas kaks tiiru prooviks teha, valivad umbes veeuputuse-aegsete rehvide seast seti mis "kuidagi veel kannatab" ning lähevad Eesti Meistrivõistlustele :) Ja nemad on veel ettevalmistuse poolest priimused, ringraja EMV vennad tulevad 24h enne starti, lasevad keres suuremad augud Makroflexi täis ja läheb andmiseks.

Vasta