vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas tamar » 29 Mai 2017, 22:11

Tore, et oled jälle tagasi !
Aga osta siis mõni ja proovi järgi :)
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Henn » 30 Mai 2017, 08:28

enne oma mk1 2L pinto ümberehitamist sõitsin 4a. Eneos 5w40-ga. Õlist tingitud probleeme ei esinenud ja talvel paksuks ei läinud. Eelmiste Sierrade puhul valasin vapsee kõike mis maitselt ja välimuselt meenutasid õli. Kõik võttis vastu. kõlmkäivitus, õlikulu, tossamine on kõik tegelt raua väsimisest tingitud probleemid.

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas rekkamees » 30 Mai 2017, 08:59

Henn kirjutas:enne oma mk1 2L pinto ümberehitamist sõitsin 4a. Eneos 5w40-ga. Õlist tingitud probleeme ei esinenud ja talvel paksuks ei läinud. Eelmiste Sierrade puhul valasin vapsee kõike mis maitselt ja välimuselt meenutasid õli. Kõik võttis vastu. kõlmkäivitus, õlikulu, tossamine on kõik tegelt raua väsimisest tingitud probleemid.
Seda küll, aga vale õli aitab raua väsimisele kaasa. Sierra pole selles suhtes minu kogemuse põhjal küll eriti tundlik, kuid üldplaanis on asi minu teadmiste järgi nii, et kui õli on konkreetse mootori jaoks liiga vedel, kulub mootor kiiremini ära, kui aga liiga paks, lisab see kütusekulu ja raskendab külmkäivitamist. Sellepärast püüavadki õlitootjad loodusseadustega võideldes teha sellist kraami, et selle viskoossus oleks igal temperatuuril võimalikult samasugune. Kaasaegsed eriti vedelad õlid on aga ikkagi mõeldud uutele sõidukitele, mille mootoridetailide valmistamistäpsus ja pinnaviimistlus sellise õli kasutamist võimaldab.
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 30 Mai 2017, 13:53

Tossamist mõjutab üli üsna tugevalt, sest kui õli on liiga vedel, nii, et õlirõngad ei pea seda kinni, siis hakkabki see õli kenasti silindris põlema.
Mida rohkem õli läbi pääseb, seda rohkem teda seal ka ära põleb.
Lisaks liiga vedel õli ei pruugi saavutada enam õiget õlirõhku, mida on autotootja ette näinud.
Kuid 5w40 ma hakkasin lihtsalt mõtlema, et peaks Sierrale suht ohutu õli olema, aga võibolla, siis ongi.
Omal ajal polnud mul nagunii raha selle jaoks, kuid hiljem viimaste Sierradega oleks olnud.

Suurim vahe peakski olema selles, et külmkäivitusel on õli vedelam ja just sellel ajal esinev õlikulu jne, pärast töösooja mootoriga ei tohiks enam otseselt vahet olla, kuna mõlema õli teine number on 40.
Samas on see 40 saadud mingil kindlal temperatuuril, mida ma kahjuks ei tea, aga kui mootori temperatuur on kõrge, siis neid õliandmeid ei ole antud, mis õli siis on.
Loogiliselt võttes ilmselt täissünteetiline 5w40 õli on ka kõrgel temperatuuril ok ja mitte kehvem, kui osaliselt sünteetiline, mis antud hetkel oleks siis 10w40, kuigi 10w40 saaks olla ka mineraalõli.

Ütlesin osaliselt sünteetiline just nimelt sellepärast, kuna nii see on, rahvakeelne poolsünteetline ei vasta tegelikult tõele, kuna ei ole andmeid, kas sünteetikat on seal õlis vaid veidi või pool või rohkem jne.
Täissünteetiline õli on muidugi teine teema.

Nüüd uutel autodel kasutatakse jah 0w30 õli ja muud säärast, ise oma üle 100 000 sõitnud uuemasse autosse, otsustasin siiski 5w40 panna, mida ka tootja lubab.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Tarmo » 30 Mai 2017, 22:31

kas sierral polnud kah tagumine number 30 nagu fordile ikka meeldib?
kui su 5w hakkab läbi õli rõngaste tulema, siis pole asi õlis vaid kohviveskis

Kasutaja avatar
IvoK
sõltlane
Postitusi: 2070
Liitunud: 23 Apr 2006, 10:42
Asukoht: Järvamaa-Tallinn.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas IvoK » 30 Mai 2017, 22:48

Mul kõik ford-id sõitnud ja sõidavad 5w30, väga hea, midagi halba ei ole öelda
Sierra 2.0i 85a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas AlarT » 31 Mai 2017, 15:57

Ma rääkisin lihtsalt sellest, et teatud maalt on õli liiga vedel, misiganes maalt see Sierral hakkab.
Uurisingi, kuidas kogemused on 5w40ga, kuna hakkasin mõtlema, et seda saab Sierral kasutada ehk.

Selliste õlidega võib külma mootoriga õlikulu just suurem olla, kuna siis on mootor veidi hõredam.
Kuid uurisingi kogemusi.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Mts
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 04 Aug 2016, 09:13

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Mts » 20 Sept 2017, 19:13

1992 aasta sedaan -dohc- ja tundub, et tuleb bensiinipumpa vahetama hakata..
Paaki ei tahaks alt kakkuda ja tean et saab teha pagassipõhja sobiva augu/luugi.
Kas keegi saaks jagada pildimaterjali või enamvähem täpset asukohta selle augu tarvis.
Internet pole oluliselt targemaks teinud ja ei tahaks lihtsalt segi hakkida seda põhja seal ..

Tänud!

Kasutaja avatar
keegi334
aktivist
Postitusi: 225
Liitunud: 18 Nov 2014, 08:59
Asukoht: Tartu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas keegi334 » 20 Sept 2017, 20:35


Mts
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 04 Aug 2016, 09:13

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Mts » 21 Sept 2017, 07:53

Oo, ideaalne. Väga tänan :)
keegi334 kirjutas:Selle musta kaane all
https://www.upload.ee/image/7477653/IMG ... 203216.jpg

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas rekkamees » 01 Okt 2017, 20:13

Kui palju kannatab Sierrat külili kaldu upitada ilma, et mahlad kuskilt välja jooksma hakkaks? Plaanin keset koduõue siduriketast vahetama hakata ja auto all väga roomata ei viitsi. Mootorikraana olemas, sellega kavatsen tõsta. Ja kas on vahet ka, kumma külje peale upitada, kui bentsupaak umbes pooltäis on?
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
keegi334
aktivist
Postitusi: 225
Liitunud: 18 Nov 2014, 08:59
Asukoht: Tartu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas keegi334 » 01 Okt 2017, 20:40

Kalluta juhipoolsele küljele äkki, ei hakka paagikõri kaudu vähemalt bents välja jooksma ja ka paagi pealmine kaan jääb paremale poole, muud sealt nagunii väga välja joosta ei saa

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Jaanus » 01 Okt 2017, 21:00

Kas lihtsam ei oleks siis mootorit kastiga maha võtta, kui kasti kaldus auto alt välja sikutada?
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

Kasutaja avatar
keegi334
aktivist
Postitusi: 225
Liitunud: 18 Nov 2014, 08:59
Asukoht: Tartu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas keegi334 » 01 Okt 2017, 21:10

Jaanus kirjutas:Kas lihtsam ei oleks siis mootorit kastiga maha võtta, kui kasti kaldus auto alt välja sikutada?
Sierral väga ei taha mahtuda ilma kapotitala maha lõikamata minuteada

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Jaanus » 01 Okt 2017, 21:13

keegi334 kirjutas:
Jaanus kirjutas:Kas lihtsam ei oleks siis mootorit kastiga maha võtta, kui kasti kaldus auto alt välja sikutada?
Sierral väga ei taha mahtuda ilma kapotitala maha lõikamata minuteada
Tuleb lõikamata. Kapott võib ette jääda ainult.
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

Vasta